نوشته شده توسط : فرناز تقی زاده

يكي از وسايلي كه امروزه براي كمك به آشپزي آسان ‌تر در آشپزخانه ‌ها ديده مي‌ شوند زود پز و پلوپز است. در اين مقاله سعي بر اين داشتيم كه دو وسيله زود بپز را براي شما بازگو كنيم.

كدام زودپز، برقي يا معمولي؟

زودپز معمولي (رو اجاقي)

اين نوع زودپز كه گازي هم گفته مي‌ شود، گرماي خود را براي پخت غذا از اجاق گاز مي‌ گيرد. هنوز هم به دليل ويژگي ‌هاي خاصش، طرفداران خودش را دارد

زودپز برقي

مدل ديگري از زودپز كه اغلب به صورت چندكاره (آرام‌ پز، پلو‌پز و..) در بازار وجود دارد. قيمت زودپز برقي نسبت به زودپز معمولي بالاتر است.

اگر مي‌ خواهيد يك زودپز بزرگ بخريد دقت كنيد كه دوطرف آن داراي دسته باشد. چرا كه وقتي زودپز پر مي شود وزن قابل توجهي خواهد داشت و حمل آن با يك دسته دشوار خواهد بود.

توصيه مي ‌كنيم سراغ زودپزهايي كه ظرفشان پوشش نچسب دارد نرويد. چرا كه پوشش نچسب آن‌ها زودتر از بدنه‌ شان خراب مي‌ شود. از سوي ديگر در اكثر غذاهايي كه مي ‌خواهيد با زودپز بپزيد پوشش نچسب چندان لازمتان نمي ‌شود.

پلوپز

پلوپزها مناسب زماني است كه شما تمايل داريد در كمترين زمان برنجي با ظاهري مجلسي و ميهمان پسند آماده كنيد لازم به ذكر است كه پلوپز مانع از بين رفتن سبوس برنج مي شود.

در نحوه استفاده از پلوپز ديجيتال پس از آن كه برنامه پخت را انتخاب كنيد بايد دكمه استارت را بفشاريد تا اين برنامه مورد نظر فعال شود و شروع به پخت كند البته بايد دقت كنيد كه اين دكمه را بايد زماني بفشاريد كه مدت زمان برنامه پخت را هم تنظيم كرده باشيد. زماني كه پخت آغاز شود اطلاعات پخت نيز بر روي صفحه نمايشگر ديجيتالي ظاهر مي شود كه قيمت پلوپز ديجيتالي به نسبت بالاتر است.

يكي از بهترين و پيشرفته ترين قابليت ها در پلوپز چند كاره كه در راهنماي طرز استفاده از پلوپز برقي هم اهميت دارد قابليت گرم نگه داشتن غذاي پخته شده براي مدت زمان مشخصي مي باشد. اگر بخواهيد غذاي خود را بعد از پخت بلافاصله سر سفره نياوريد و ديرتر اين كار را انجام دهيد نياز است تا اين دكمه را فعال كنيد تا دماي پخت درون محفظه محبوس شود و باعث شود تا غذا گرم باقي بماند. با فعال كردن اين دكمه تنهاي براي يك ساعت غذا گرم مي ماند.

شهر لوازم خانگي انتخاب سنتر كليه محصولات لوازم خانگي از جمله زودپز و پلوپز و ... را با قيمت مناسب ارائه مي دهد. لازم به ذكر است كه شما با خريد از فروشگاه اينترنتي انتخاب سنتر، علاوه بر بهره مندي از تخفيفات نقدي جشنواره انتخاب سنتر، از هديه اولين خريد آنلاين نيز بهره مند مي شويد. براي ارتباط بيشتر با پشتيبانان فروشگاه انتخاب سنتر مي توانيد، توييتر انتخاب سنتر را دنبال كنيد.



:: برچسب‌ها: انتخاب سنتر , شهر لوازم خانگی , پلوپز , زودپز , زود پز , خرید آنلاین , ,
:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 شهريور 1401 | نظرات ()