چرا زودپز بخرم؟
نوشته شده توسط : فرناز تقی زاده

زودپزها نه ‌تنها در آشپزخانه‌ هاي قديمي جايگاه خاصي داشتند، بلكه امروزه نيز كمتر آشپزخانه مدرني را مي ‌بينيد كه در آن زودپز وجود نداشته باشد.

زودپز يك وسيله خانگي بسيار پركاربرد از جنس فولاد ضد زنگ يا آلياژي از آلومينيوم است كه با استفاده از آن مي‌توانيد غذا را در كم‌ترين زمان ممكن طبخ كنيد. غذايي كه داخل زودپز پخته مي‌ شود بايد حاوي آب يا مايعي بر پايه آب (مانند آب مرغ، آب سبزيجات و ...) باشد، زيرا غذا تحت فشار بالاي بخار پخته مي ‌شود.

زودپز‌‌ها به دو صورت در بازار موجود هستند:

  • ·         زودپز گازي

زودپز‌‌هاي گازي از گاز به عنوان منبع انرژي استفاده مي ‌كنند. شما بايد آن ‌‌ها را مانند قابلمه معمولي روي اجاق گاز قرار دهيد. اين زودپز‌‌ها يك سوپاپ براي كنترل فشار درون ديگ دارند و معمولا داراي شاخص‌ هايي هستند كه سطح فشار داخل ديگ را نشان مي ‌دهد.

  • ·         زودپز برقي

زودپز‌‌هاي برقي از برق به عنوان منبع تامين ‌كننده انرژي استفاده مي‌ كنند و ويژگي ‌هاي پيشرفته ‌تري نسبت به زودپز‌‌هاي گازي دارند. اين نوع زودپز‌‌ها هم از سوپاپ براي كنترل فشار درون ديگ استفاده مي ‌كنند اما ميكروچيپ ‌هايي دارند كه از قبل براي تنظيمات و دستور‌‌هاي غذايي مختلف برنامه ‌ريزي شده‌ اند و مراحل پخت غذا را بسيار ساده‌ تر مي‌ كنند. از آن جا كه بسياري از قابليت ‌هاي زودپز‌‌هاي برقي خودكار است، ديگر نيازي به نظارت شما وجود ندارد و مي‌ توانيد غذا را در زودپز ريخته و با خيال راحت به كار‌‌هاي خارج از منزل خود رسيدگي كنيد.

چه نوع زودپزي را بخريم و به چه نكاتي توجه كنيم:

زودپزهاي مجهز به قفل ايمني را بخريد زيرا اين قفل باعث مي شود تا زماني كه بخار داخل ظرف است در آن باز نشود. براي باز شدن در اين ديگ ها بعد از پخت غذا ، شعله را خاموش كرده و سوپاپ اطمينان را براي خروج بخار آزاد كنيد سپس در ديگ زودپز را باز كنيد.

طرز استفاده صحيح از زودپز توليپس را هنگام خريد از فروشنده بپرسيد تا او به طور كامل به شما آموزش دهد‎.‏ قبل از استفاده نيز دستورالعمل و دفترچه راهنماي محصول را به دقت مطالعه كنيد.

براي راحت تر باز و بسته كردن در زودپز و حمل و نقل راحت آن ، زودپزهايي را انتخاب كنيد كه يك دسته بلند در يك سمت و دسته كوتاهي در سمت ديگر دارند.

زودپزهاي مجهز به شير خروج بخار اضطراري را انتخاب كنيد. در اين زودپزها موارد ايمني در نظر گرفته شده و اگر فشار بخار زياد شود، در زودپز جدا نمي شود و محتويات ظرف در آشپزخانه پخش نمي شود زيرا در اين زودپزها يك شير خروج فشار اضطراري وجود دارد كه در صورت بالا رفتن بيش از حد فشار فعال مي شود.

در اين زودپزها با بالا رفتن بيش از حد فشار صدايي شبيه سوت شنيده مي شود. در صورت عدم توجه افراد و ادامه اين روند شير خروج فشار اضطراري فعال مي شود.

شهر لوازم خانگي انتخاب سنتر تخصصي ترين مركز خريد آنلاين لوازم خانگي اصل همراه با گارانتي معتبر است. يكي از مزيت هاي خريد از انتخاب سنتر، پرداخت در محل مي باشد. علاوه بر فروشگاه اينترنتي، انتخاب سنتر داراي 5 شعبه فروشگاه حضوري در مركز بازار لوازم خانگي تهران مي باشد. انتخاب سنتر با شعار بهترين قيمت ، بهترين انتخاب در خدمت شما است.





:: برچسب‌ها: انتخاب سنتر , شهر لوازم خانگي , زودپز , زود پز , قيمت زودپز , خريد زودپز , قيمت آنلاين زودپز , خريد آنلاين زودپز , ,
:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: