انواع سرخ کن
نوشته شده توسط : فرناز تقی زاده

سرخ كن يك دستگاه كاربردي و چندكاره است كه به واسطه قيمت مناسب و استفاده راحت، تبديل به يك محصول پرفروش شده است. سرخ كن يكي از محصولاتي است، كه در ساليان اخير بسيار مورد توجه قرار گرفته و به ‌عنوان يك دستگاه كاربردي در ليست خريد لوازم خانگي جاي دارد. در واقع سرخ كن يك دستيار آشپز حرفه ‌اي است، كه آشپزي را براي شما لذت ‌بخش كرده و سرعت آن را افزايش مي دهد.

  • سرخ كن بدون روغن

مدل‌ هاي بدون روغن، پرفروش ‌ترين نوع سرخ كن‌ ها هستند و برندهاي توليد كننده، بيشتر بر پيشرفت و ارتقاي سطح عملكرد اين دسته از سرخ كن ‌ها تمركز دارند. سرخ شدن مواد غذايي مختلف، در سرخ كن بدون روغن با جريان سريع هوا در محفظه دستگاه و بر اثر نفوذ حرارت يكنواخت در سطح دستگاه و تحت پوشش قرار دادن همه سطوح غذا صورت مي ‌گيرد. سرخ كن‌ هاي بدون روغن كمتر از ساير مدل ‌ها، روغن مصرف مي ‌كنند و به همين واسطه با عنوان سرخ كن كم ‌مصرف نيز شناخته مي‌ شوند. جريان هوا با حرارت بسيار زياد، موجب افزايش سريع دماي روغن و پخش يكنواخت حرارت و چربي آن در تمام سطح غذاي موجود در محفظه دستگاه مي‌ شود، به همين واسطه با مقدار بسيار كمي روغن، مي‌ توان حجم زيادي از غذا را سرخ كرد. از مهم ترين مزيت هاي سرخ كن بدون روغن مي توان به حفظ ارزش غذايي مواد سرخ شده و در عين حال پخت كامل آن اشاره نمود. جريان هواي پر حرارت، موجب نفوذ يكسان خاصيت روغن به همه سطوح غذا مي‌ شود، در نتيجه غذا به ‌صورت يكنواخت سرخ خواهد شد و طعم بسيار لذيذ و رنگ طلايي بسيار زيبايي خواهد داشت.

  • سرخ كن معمولي

سرخ كن معمولي يا الكتريكي نوع ديگري است كه از المنت گرم‌ كننده براي داغ كردن روغن استفاده مي ‌كند و تهيه غذا در اين نوع سرخ كن ‌ها به مقدار بيشتري روغن نسبت به دسته قبلي نياز دارد.

در واقع براي سرخ كردن غذا در سرخ كن معمولي، بايد آن را در مقدار زيادي روغن غوطه ‌ور كرد و از اين منظر با روش‌ هاي قديمي سرخ كردن، تفاوت چنداني ندارد. از مهم‌ ترين مزيت سرخ كن‌ هاي معمولي به سرعت عملكرد بسيار مطلوب دستگاه مي توان اشاره نمود.

نحوه عملكرد ميني سرخ كن تفاوت چنداني با دسته معمولي ندارد و فقط گنجايش كمتر و ابعاد كوچكتري دارد. غذاي سرخ شده در سرخ كن بدون روغن، حاوي روغن كمتري است و مي‌تواند از خطرات ناشي از مصرف زياد روغن بكاهد.

در مقابل، سرخ كن معمولي به واسطه استفاده از روغن بيشتر، با سرعت تندتري غذا را حاضر مي ‌كند. ميني سرخ كن ‌ها از گنجايش كمتري بهره مي ‌برند و براي خانواده‌ هايي كه جمعيت كمي دارند، مناسب ‌تر خواهند بود.

شهر لوازم خانگي انتخاب سنتر كليه محصولات لوازم خانگي از جمله سرخ كن را با قيمت مناسب ارائه مي دهد. لازم به ذكر است كه شما با خريد از فروشگاه اينترنتي انتخاب سنتر، علاوه بر بهره مندي از تخفيفات نقدي جشنواره انتخاب سنتر، از هديه اولين خريد آنلاين نيز بهره مند مي شويد. براي ارتباط  بيشتر با پشتيبانان فروشگاه انتخاب سنتر مي توانيد، توييتر انتخاب سنتر را دنبال كنيد.





:: برچسب‌ها: انتخاب سنتر , سرخ کن , قیمت سرخ کن , خرید سرخ کن , شهر لوازم خانگی , ,
:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: