بررسی قهوه ساز
نوشته شده توسط : فرناز تقی زاده

به طور كلي قهوه سازها به دو دسته برقي و دستي تقسيم مي‌ شوند و معمولا براي هر روش تهيه قهوه هر دو نوع اين دستگاه ها وجود دارد. همان طور كه مي‌ دانيد به طور كلي به وسيله ‌اي كه با استفاده از آن قهوه درست مي ‌كنند، قهوه ساز مي ‌گويند اما اين اصطلاح معمولا براي قهوه ساز هاي برقي كه مناسب براي تهيه قهوه هاي فيلتري (اصطلاحا قهوه فرانسه) است به كار مي‌ رود.

در هنگام خريد قهوه ساز به موارد زير دقت كنيد:

  • ·         توان مصرفي 

از مهم‌ ترين آيتم‌ ها در انتخاب و خريد قهوه ساز، توان مصرفي دستگاه است. در نظر داشته باشيد هر قدر توان مصرفي دستگاه افزايش يابد، آب داخل مخزن زود‌تر به نقطه جوش مي ‌رسد.

  • ·         خاموش و روشن شدن خودكار

احتمالا براي شما هم خيلي جذاب و كار آمد است كه قهوه ساز برقي قابل برنامه ‌ريزي بتواند قهوه را در هنگام بيدار شدن به صورت كاملا خودكار آماده كند. براي اين كار تنها كافي است از شب قبل با فشردن چند كليد، همه چيز را تنظيم و صبح روز بعد، نوشيدني دلخواه‌ تان را ميل كنيد.

ويژگي خاموش شدن خودكار براي كساني كه صبح زود از خانه بيرون مي ‌آيند و فراموش مي ‌كنند دستگاه قهوه ساز خود را خاموش كنند، بسيار اهميت دارد و مي ‌تواند جزء فاكتورهاي مهم در انتخاب و خريد قهوه ساز باشد.

  • ·         توانايي توليد كف شير

در صورت علاقه ‌مندي به نوشيدني‌ هايي مانند: كاپوچينو و لاته، مي ‌توانيد دستگاه قهوه سازي با توانايي توليد كف شير انتخاب كنيد. در نظر داشته باشيد فشار بخار در دستگاه‌ هاي قهوه ساز‌ متفاوت است و هر قدر اين ميزان بالاتر باشد، به همان نسبت مي ‌توان خامه يا كف شير بهتري داشت.

  • ·         فشار بخار

فشار بخار پايين، مي ‌تواند طعم تلخ و تيزي به قهوه بدهد. فشار بخار مناسب در دستگاه‌ هاي باكيفيت به طور معمول 14 تا 19 بار است. البته اين ميزان فشار در برندهاي مختلف متفاوت است و ممكن است دستگاهي با فشار 19 بار كيفيتي برابر با دستگاهي باكيفيت و با فشار 15 بار داشته باشد.

  • ·         فيلتر

فيلترها در دو شكل يكبار مصرف يا دائمي ‌هستند. فيلتر يكبار مصرف يا فيلتر كاغذي به راحتي قابل تعويض است و بعد از استفاده نيازي به تميز كردن آن نيست، اما از آنجا كه فيلتر دائمي‌ مقرون به صرفه‌ تر است بيشتر كاربرد دارد. البته فيلترهاي دائمي نياز به شستشو پس از هربار استفاده دارند.

 





:: برچسب‌ها: انتخاب سنتر , شهر لوازم خانگی , قهوه ساز , قیمت قهوه ساز , خرید قهوه ساز , ,
:: بازدید از این مطلب : 311
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: