چرا ساندبار بخرم؟
نوشته شده توسط : فرناز تقی زاده

ساندبارها دستگاه‌ هاي صوتي هستند كه از طريق كابل يا بلوتوث به تلويزيون وصل شده و باعث افزايش صدا و پخش گسترده و بهبود يافته آن در سراسر منزل مي ‌شوند. ساندبارها براي كساني مفيد است كه فضاي كافي براي قرار دادن سينماي خانگي در محيط مربوطه را نداشته و به دنبال يك دستگاه كوچك ‌تر و كم جاتر جهت بهبود كيفيت صدا هستند.

از ويژگي ‌هاي بهترين ساندبارها مي توان به موارد زير اشاره نمود:

  • بلوتوث

روش ديگر پخش صدا از ساندبار استفاده از قابليت بلوتوث است. در حال حاضر بسياري از ساندبارها از قابليت بلوتوث پشتيباني مي ‌كنند كه به شما امكان پخش موسيقي از دستگاه‌ هاي هوشمند مثل تلفن همراه، تبلت يا رايانه شخصي را فراهم مي‌ كند. حتي برخي از ساندبارها داراي بلوتوث دوطرفه هستند كه اجازه پخش صدا را از دو بلندگو به صورت همزمان يا هدفون‌ هاي بلوتوث ‌دار مي ‌دهد.

در حالت معمول، براي اتصال به بلوتوث ساندبار بايد به تنظيمات بلوتوث دستگاه هوشمند خود مراجعه و آن را متصل كرد، اما براي تسريع اتصال اوليه بلوتوث يك ويژگي با عنوان NFC در برخي ساندبارها تعبيه شده است.

توجه داشته باشيد با اين‌كه اتصال بلوتوثي كار را بسيار ساده‌تر كرده است؛ اما گاهي در اين روش با قطع و وصل شدن صداي موسيقي مواجه مي‌شويم كه ممكن است آزاردهنده باشد.

  • واي ‌فاي

مدل‌هايي كه قابليت واي‌فاي دارند به شما امكان دسترسي و پخش آنلاين و مستقيم موسيقي از نرم‌افزارهايي مانند اسپاتيفاي يا پاندورا را مي‌دهند. همچنين، بعضي از مدل‌هاي ساندبار ممكن است داراي يك جك اترنت براي اتصال سيمي به شبكه خانگي شما باشند.

  • ريموت

وجود ريموت در ساندبارها اعمال تنظيمات بر روي ساندبار را سريع‌ تر كرده و همچنين ميزان رفت‌وآمدتان به سمت اين دستگاه را براي بررسي تنظيمات به حداقل مي‌رساند.

  • صفحه ‌نمايش

وجود صفحه ‌نمايش بر روي ساندبار، شما را از تنظيمات اعمال شده مطلع مي ‌كند. اين در حالي است كه در صورت عدم وجود آن نمي ‌توانيد از اعمال تنظيمات سفارشي خود مطمئن شويد. بنابراين، توصيه مي‌كنيم به هنگام خريد، ساندبار صفحه نمايش‌دار را تهيه كنيد تا تنها با يك نگاه متوجه ميزان حجم صدا يا حالت‌هاي صوتي شويد.

  • كنترل صداي هوشمند

در حال حاضر بسياري از ساندبارها به صورت هوشمند عمل مي‌كنند. اين مدل ساندبارها با دستيارهاي صوتي مانند Google Asistant و Amazon Alexa در ارتباط بوده و درخواست‌هاي شما را بدون وجود هيچ كنترل و ريموتي و تنها با به زبان آوردن آن‌ها انجام مي‌دهند. با اين قابليت مي‌توانيد يادآوري‌هايتان را تنظيم كنيد، برنامه‌ريزي‌هايتان را انجام دهيد و حتي درخواست پخش اخبار يا آهنگ موردعلاقه ‌تان را از آن داشته باشيد. همچنين با وجود اين قابليت، امكان اتصال لوازم هوشمند منزل به يكديگر هم وجود دارد. در اين صورت با يك تير دو نشان زده و در حالي كه بر روي مبل راحتي خود نشسته‌ايد، تنها با دسترسي به ساندبار مي‌توانيد تنظيمات ساير دستگاه‌ هاي هوشمند را نيز انجام دهيد.

  • Dolby Atmos

قابليت Dolby Atmos از ديگر امكاناتي است كه در يك ساندبار خوب مي‌توان يافت. آيا تابه‌حال به اين موضوع فكر كرده ‌ايد كه خانه خود را به يك استاديوم يا سينما تبديل كنيد؟ قابليت Dolby Atmos دقيقاً به دنبال برآورده كردن اين خواسته شماست.

اين فناوري هوشمند صداهاي پخش شده را به صوت‌هاي سه‌بعدي تبديل كرده و باعث فراگير شدن صدا در محيط مي‌شود؛ انگار كه دقيقاً در محيط و شرايط موردنظرتان قرار گرفته‌ايد

  • تعداد كانال

هر ساندباري داراي تعدادي كانال در انواع مختلف است كه هر يك وظيفه انتقال صداي خاصي را به گوش انسان دارند. به عنوان مثال براي شنيدن صداي بيس آهنگ بايد كانال مربوطه آن در ساندبار وجود داشته باشد، حتي براي شنيدن صداي خواننده نيز بايد يك كانال براي آن در نظر گرفته شود. با اين تفاسير هر چه تعداد كانال ‌هاي يك ساندبار بيشتر باشد، جزئيات بيشتري از يك آهنگ به گوش مي ‌رسد. پس اگر به دنبال كيفيت زياد صدا هستيد، بهتر است به هنگام خريد ساندبار به اين ويژگي مهم توجه داشته باشيد.

  • ورودي HDMI

راه‌ هاي مختلفي براي پخش صدا از ساندبار به جاي بلندگوهاي داخلي تلويزيون وجود دارد. ورودي HDMI يكي از همين راه ‌هاست. معمولا ساندبارها داراي يك يا چند ورودي HDMI هستند كه از طريق كابل مربوطه به تلويزيون وصل شده و وضوح صدا را افزايش مي ‌دهند. بهتر است بدانيد كه هرچه تعداد اين ورودي ‌ها بيشتر باشد، قابليت ‌هاي ساندبار نيز افزايش پيدا مي ‌كند.





:: برچسب‌ها: انتخاب سنتر , شهر لوازم خانگی , ساندبار , قیمت ساندبار , قیمت آنلاین ساندبار ,
:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: