بخاری گازی چگونه کار می کند؟
نوشته شده توسط : فرناز تقی زاده

در رابطه با بخاري گازي ها بايد بگوييم كه اين نوع سيستم گرمايشي، از قطعات و اجزاء مختلفي تشكيل شده است كه هر يك از اين اجزاء وظيفه اي خاص براي عملكرد دستگاه بر عهده دارند كه در ادامه به آن ها اشاره مي كنيم:

اولين قسمت بخاري گازي بدنه آن است كه از ورقه فولادي درست شده و اين ورقه به طور كامل لعاب كاري گرديده  است.

بخش ديگر بخاري گازي كوره است. كوره هم از ورقه فولاد درست شده است و براي اين كه زنگ نزد و حرارت را به صورت مطبوع منتقل نمايد آن را لعاب كاري مي كنند.

مشعل جز سوم دستگاه است كه آن را از جنس فولاد ضد زنگ مي سازند.

اجزا ديگر بخاري گازي پيلوت يا شمعك، ترموكوپل و فندك هستند كه پيلوت وظيفه هدايت گاز در سه جهت را بر عهده داشته و در يك سمت ديگر آن نازل گاز قابل تنظيم قرار گرفته است. كاري كه ترموكوپل در اين دستگاه گرمايشي انجام مي دهد، قطع گاز در مواقع اضطراري است و در نهايت جرقه زن هم جرقه مورد نياز براي روشن شدن دستگاه را تامين مي كند.

قسمت ديگري كه در بخاري گازي وجود دارد، شير كنترل است. شير كنترل كار كنترل سوخت را انجام داده و در واقع بايد هميشه شمعك را روشن نگه دارد.

لوله هاي رابط قسمت ديگري در بخاري گازي هستند كه انتقال گاز از شير كنترل را به مشعل اصلي و پيلوت انجام مي دهند. اين لوله ها از جنس آلومينيوم و يا مس انتخاب مي شوند تا دوام و ماندگاري بالايي داشته و البته سبك هم باشند.

شيشه جلويي بخاري گازي از سكوريت انتخاب شده و مانع تماس مستقيم افراد با شعله مي شود ضمن اين كه به زيبايي دستگاه هم مي افزايد.

دودكش و سپرهاي كنترل و توزيع حرارت از ديگر اجزاي بخاري گازي هستند.

شهر لوازم خانگي انتخاب سنتر كليه محصولات لوازم خانگي از جمله بخاري گازي را با قيمت مناسب ارائه مي دهد. لازم به ذكر است كه شما با خريد از فروشگاه اينترنتي انتخاب سنتر، علاوه بر بهره مندي از تخفيفات نقدي جشنواره انتخاب سنتر، از هديه اولين خريد آنلاين نيز بهره مند مي شويد. براي ارتباط  بيشتر با پشتيبانان فروشگاه انتخاب سنتر مي توانيد، توييتر انتخاب سنتر را دنبال كنيد.





:: برچسب‌ها: انتخاب سنتر , شهر لوازم خانگی , بخاری , بخاری گازی , خرید بخاری , خرید بخاری گازی ,
:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: