قهوه ساز همه کاره
نوشته شده توسط : فرناز تقی زاده

قهوه يكي از نوشيدني‌هاي پر طرفدار در ميان افراد است و انواع مختلفي دارد و به شكل‌هاي متفاوتي دم مي‌شود. يكي از بهترين راه‌ها براي دم كردن قهوه استفاده كردن از قهوه ساز‌ها و يا دستگاه‌هاي اسپرسو ساز است چرا كه اين دستگاه ها در مدت زمان بسيار كوتاهي قهوه را حاضر كرده و ضمن اينكه كار كردن با آن ها كار ساده ‌اي است امكان درست كردن انواع مختلف نوشيدني‌ هاي قهوه دار را براي افراد فراهم مي‌ كنند.

انواع اسپرسوساز

اسپرسوسازها انواع مختلفي دارند كه بسته به نياز مي ‌توان دست به انتخاب زد:

  • اسپرسوساز خانگي نيمه ‌اتوماتيك

اسپرسوساز خانگي نيمه ‌اتوماتيك، دستگاهي است كه پس از قرار دادن پرتافيلتر در هدگروپ، بايد يك دكمه را فشار دهيد تا شات اسپرسو شروع شود و سپس مجدداً همان دكمه را فشار دهيد تا شات قهوه را در وزن يا اندازه دلخواه خود متوقف كنيد.

  • اسپرسوساز خانگي تمام اتوماتيك

يك اسپرسوساز خودكار يا اتوماتيك قابل برنامه‌ريزي است و به شما امكان مي‌دهد بعد از قراردادن پرتافيلتر، فقط كافي است يك دكمه را بزنيد تا خود دستگاه حجم آب تحت‌فشار قهوه را كنترل مي‌كند و به طور خودكار متوقف مي‌شود. البته قابل ذكر است كه يك اسپرسوساز خانگي تمام اتوماتيك، اگر فقط براي خود قهوه دم مي‌كنيد، مزيتي زيادي نسبت به نيمه ‌اتومات ‌ها ندارد.

  • اسپرسوساز خانگي كپسولي

يك دستگاه كپسولي، فعاليت‌هايي مانند آسياب، كوبيدن و غيره را از فرآيند كار شما خارج مي‌كند. و تنها كاري كه با اسپرسوساز كپسولي انجام مي‌دهيد اين است كه كپسول را در آن قرار دهيد و يك دكمه را فشار دهيد تا شات خود را دريافت كنيد. سپس مقدار از پيش تعيين‌شده آب گرم تحت فشار را به فنجان شما پمپاژ مي‌كند. نقطه ضعف آن هم اين است كه كنترل زيادي بر كيفيت شات قهوه با اين دستگاه‌ها نخواهيد داشت.

  • موكاپات

موكاپات يك دستگاه اجاق گازي است كه مانند يك پركلاتور قديمي كار مي ‌كند. به اين صورت كه اجاق گاز گرم مي ‌شود، بخار به سمت قهوه‌ ي قسمت بالا جريان مي ‌يابد، مجدد از داخل فيلتر مي ‌گذرد و به پايين مي ‌ريزد و آب را با طعم قهوه دمي تحويل مي دهد. شما مي ‌توانيد يك فنجان قهوه مناسب از اين طريق درست كنيد، اما اين روش نسبتا ضعيفي براي توليد اسپرسو است، كه به زحمت و زمان بيشتري نسبت به انواع ديگر نياز دارد.

  • اسپرسوساز دستي

دستگاه اسپرسوساز خانگي دستي با فشار دادن و كشيدن يك اهرم كار مي ‌كند. همانطور كه اهرم را بالا مي ‌بريد، آب را به داخل محفظه دم مي ‌كشد تا تفاله‌ هاي قهوه اشباع شود (مرحله ‌اي كه به عنوان پيش انفوزيون شناخته مي ‌شود). عقب كشيدن اهرم به سمت پايين هم باعث ايجاد فشار مي ‌شود و آب را از طريق تفاله قهوه وارد فنجان مي‌ كند.
با وجود گسترش اسپرسوسازهاي اتوماتيك و نيمه ‌اتوماتيك، اين مدل دستگاه ‌ها تقريبا منسوخ شده ‌اند.
ما در اين مطلب همه نكات لازم براي انتخاب و خريد اسپرسوساز را با هم بررسي كرديم، با اين حال به شما توصيه مي‌ كنيم اگر قصد خريد اسپرسوساز تمام اتوماتيك و اسپرسوساز نيمه ‌اتوماتيك و يا ساير مدل‌ ها را با بهترين كيفيت و مناسب‌ ترين بودجه را داريد حتما از سايت انتخاب سنتر ديدن فرماييد و از كارشناسان متخصص و باتجربه ما در اين زمينه كمك بگيريد.

 





:: برچسب‌ها: انتخاب سنتر , شهر لوازم خانگی , قهوه ساز , اسپرسوساز , ,
:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: