دستگاه اسپرسوساز
نوشته شده توسط : فرناز تقی زاده

اسپرسو يكي از انواع قهوه محسوب مي شود و زماني كه آب به نزديكي نقطه جوش يعني 100 درجه سانتي گراد مي ‌رسد. به همراه فشاري كه بخار ايجاد مي ‌كند از لابه لاي پودر قهوه گذر كرده و نوشيدني شما را آماده مي ‌كند. اسپرسوساز يك دستگاه برقي براي تهيه و آماده سازي اسپرسو و يا انواع نوشيدني هاي كافئين دار مي ‌باشد كه نياز شما را به خوردن اسپرسو در هر زمان برطرف مي ‌كند.

انواع دستگاه هاي اسپرسوساز نوع عملكرد متفاوتي دارند. انواع مختلف اين دستگاه ها ممكن است داراي پمپ دستي، پمپ برقي، پمپ نيمه خودكار، پمپ خودكار، پمپ فوق خودكار و … باشند.

موارد اشاره شده كه در ادامه در رابطه با آن بيشتر مي خوانيم عموما در تمامي اسپرسوسازها موجود بوده و فقط نوع طراحي و گنجايش هر يك با هم فرق مي كند كه با ديدن ويژگي هاي آن و نحوه استفاده هر يك مي توانيد به راحتي آن ها را خريداري كنيد. اما برخي از دستگاه ها هم وجود دارند كه داراي ويژگي هاي بيشتري مي باشند كه امكان تهيه اسپرسو با كيفيت به همراه سهولت در نحوه آماده سازي را براي شما بهتر مي كند.

اجزاء تشكيل دهنده دستگاه اسپرسوساز شامل موارد زير مي باشد:

  • پرتافيلتر

پرتافيلتر در اسپرسوسازها بسيار مهم هستند، زيرا داراي محفظه اي مي باشند كه پد يا پودر قهوه در درون آن ريخته شده و سپس به هد گروپ متصل مي شود. اين محفظه داراي سوراخ هاي ريز با طراحي خاص هر برند مي باشد كه برتري خود را بر ديگري اثبات مي كند كه با خواندن ويژگي هاي آن مي توانيد دستگاه مورد نظر خود را خريداري كنيد. عموما گنجايش محفظه پرتافيلتر براي نوع تك شات يا همان يك فنجان برابر با 7 تا 11 گرم پودر مي باشد كه هر چقدر تعداد شات يا فنجان بيشتر باشد، محفظه بزرگتر خواهد بود.

  • هد گروپ

بخش مهم ديگر در اسپرسوساز هد گروپ بوده كه بايد داراي طراحي ويژه و مقاومي باشد، زيرا بخار آب از طريق آن به پرتافيلتر انتشار يافته و موجب دم آمدن قهوه مي شود. در واقع محل اتصال پرتافيلتر به لوله عصاره گيري قهوه را هد گروپ مي گويند.

  • نازل بخار اسپرسوساز

عموما دستگاه هاي اسپرسوساز به صورت چند منظوره طراحي مي شوند. يعني اكثر برندها مثل دلونگي، نوا و … به منظور فروش بيشتر محصولات خود دستگاه هاي تهيه لاته، كاپوچينو و … را هم براي دستگاه طراحي مي كنند تا فروش خود را بيشتر كنند. از اين رو نازل بخار براي تهيه بخار آب داغ و فوم يا خامه شير به منظور تهيه كاپوچينو مورد استفاده قرار مي گيرد، كه بهترين جنس آن استيل مي باشد.

  • نازل آب جوش اسپرسوساز خانگي

اگر قصد اين را داريد كه علاوه بر تهيه نوشيدني كافئين دار، آب جوش يا چايي را هم داشته باشيد بايد به نازل آب جوش هم توجه داشته باشيد و در خريد خود به آن هم فكر كنيد.

فروشگاه اينترنتي انتخاب سنتر كليه محصولات لوازم خانگي از جمله اسپرسوساز را با قيمت مناسب ارائه مي دهد. لازم به ذكر است كه شما با خريد از فروشگاه اينترنتي انتخاب سنتر، علاوه بر بهره مندي از تخفيفات نقدي جشنواره انتخاب سنتر، از هديه اولين خريد آنلاين نيز بهره مند مي شويد. براي اطلاعات بيشتر در رابطه با فروشگاه انتخاب سنتر مي توانيد يوتيوب انتخاب سنتر را دنبال كنيد.

 





:: برچسب‌ها: انتخاب سنتر , شهر لوازم خانگی , اسپرسوساز , قیمت اسپرسوساز , خرید اسپرسوساز , قیمت آنلاین اسپرسوساز , ,
:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: