همه چیز در رابطه با قهوه ساز و انواع آن
نوشته شده توسط : فرناز تقی زاده

به وسيله اي كه با استفاده از آن مي توان قهوه درست كرد قهوه ساز مي گويند. اما واژه قهوه ساز معمولا براي قهوه سازهاي برقي كه مي توان با آن ها قهوه هاي فيلتري تهيه كرد به كار مي رود. به طور كلي دستگاه هاي قهوه ساز به دو دسته اسپرسوساز و فيلتردار تقسيم مي شوند.  عملكرد قهوه سازهاي فيلتري به اين صورت است كه در ابتدا قهوه پودر شده را درون فيلتر فلزي يا كاغذي مي ريزد و در مرحله بعد آن را داخل قيف دستگاه قرار مي دهد. در مرحله بعدي در مخزن آب دستگاه، آب سرد ريخته مي شود كه بعد از روشن كردن دستگاه و به نقطه جوش رسيدن مستقيم به داخل قيف هدايت مي شود. معمولا يك قوري سراميكي يا شيشه اي در قسمت خروجي اين دستگاه ها قرار دارد كه بعد از اين كه بر روي قهوه آسياب شده آب جوش ريخته شد، قهوه آماده شده درون آن قوري ريخته مي شود. عصاره دانه هاي قهوه آسياب شده اسپرسو است. براي درست كردن اين عصاره، لازم است كه دانه هاي قهوه پودر شوند. سپس آب داغ با دما و فشار بالا از ميان اين پودر فشرده عبور مي كند و عصاره قهوه يا همان اسپرسو آماده نوشيدن مي شود.

قهوه سازها شامل دو دسته زير مي باشند:

  • ·         قهوه ساز دستي 

قهوه سازهاي دستي قيمت پايين تري دارند و به راحتي مي توانيد با خود در محل كار و مسافرت و .. حمل كنيد. اما بايد گفت زمان آماده كردن قهوه با آن، نسبت به قهوه سازهاي برقي بيشتر است. همچنين برخي از قهوه سازهاي دستي به فيلتر نياز دارند كه فيلترهاي كاغذي در آن ها يكبار مصرف است.

  • ·         قهوه ساز برقي

قهوه سازهاي برقي كه محبوب ترين آن اسپرسوسازها هستند و محبوب ترين نوع قهوه در دنيا اسپرسوها هستند. همچنين از اسپرسو براي درست كردن بسياري از قهوه هاي ديگر مانند كاپوچينو، آمريكانو، موكا و .. استفاده مي شود. درست كردن قهوه با قهوه ساز برقي بسيار راحت است. در اين روش لازم است تا قهوه را آسياب كنيد و آن را در ظرف مخصوص قهوه بريزيد و دستگاه را روشن كنيد. بعد از مدت زمان كوتاه قهوه شما آماده است. قيمت قهوه سازها با توجه به برند آن ها متغير است. همچنين زماني كه با قهوه ساز، قهوه درست مي كنيد بر روي قهوه لايه ي كرمي ايجاد مي شود. كرم لايه اي نازك به رنگ نارنجي يا قهوه اي است كه بر روي قهوه ايجاد مي شود و نشان دهنده كيفيت قهوه مي باشد.

از جمله فاكتورهايي كه در خريد و قيمت قهوه سازها تاثير بسزايي دارد شامل موارد زير مي باشد:

  • وجود بخش آسياب كننده
  • ظاهر دستگاه، مخزن قهوه
  • مخزن آب قهوه ساز برقي
  • سيستم قطع اتوماتيك

فروشگاه اينترنتي انتخاب سنتر كليه محصولات لوازم خانگي از جمله قهوه ساز بايترون را با قيمت مناسب ارائه مي دهد. لازم به ذكر است كه شما با خريد از فروشگاه اينترنتي انتخاب سنتر، علاوه بر بهره مندي از تخفيفات نقدي جشنواره انتخاب سنتر، از هديه اولين خريد آنلاين نيز بهره مند مي شويد. براي مشاهده فيلم درباره انواع قهوه سازها مي توانيد كانال آپارات انتخاب سنتر را مشاهده كنيد.





:: برچسب‌ها: انتخاب سنتر , شهر لوازم خانگی , قهوه ساز , قهوه ساز بایترون , خرید قهوه ساز , قیمت قهوه ساز , خرید آنلاین قهوه ساز , ,
:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: