مشخصات و ویژگی های تلویزیون های سونی و تی سی ال
نوشته شده توسط : فرناز تقی زاده

تلويزيون تي سي ال

برند  تي سي ال تلويزيون هاي خود را با كيفيت هاي FULL HD ، 4k و ULTRA HD به بازار عرضه ميك ند و مي‌توانيد بسته به نياز خود يكي از اين پنل ها را سفارش دهيد.

تلويزيون‌ هاي تي سي ال در چهار رده اصلي از نظر اندازه اينچي به 39  اينچ و كمتر، 40  تا 49 اينچ، 50  تا 59 اينچ و 60 اينچ يا بيشتر دسته‌ بندي مي‌ شوند، كه همين موضوع بر قيمت تلويزيون تي سي ال تاثير مستقيم دارد. در مقاله بهترين انتخاب بين تلويزيون هاي تي سي ال و سوني مي توان به بررسي هر چه بيشتر عملكرد اين دو محصول پرداخت.

فناوري  QLED تلويزيون تي سي ال

 در تلويزيون ال اي دي تي سي ال از جديدترين فناوري پخش تصاوير استفاده شده است. تكنولوژي QLED در حقيقت به اين معنا است كه با قرارگذاشتن يك لايه از نقاط كوانتومي روي پس‌ زمينه پنل تلويزيون  LED ، تصاوير را پخش مي ‌كند. اين تكنولوژي در واقع نسل سوم نقاط كوانتومي است كه در مدل‌ هاي قبلي از آن ‌ها استفاده شده است.

از مزيت هاي مهم اين فناوري در تلويزيون تي سي ال در رابطه با شدت روشنايي آن ها است كه نسبت به تلويزيون‌هاي OLED و LED مزيت بسيار قابل توجهي به شمار مي ‌رود. تلويزيون تي سي ال با دارابودن اين فناوري، رنگ‌ ها را با دقت بسيار بيشتري در معرض نمايش قرار مي‌ دهد.

اتصال به اينترنت با تلويزيون تي سي ال

دارا بودن يك سيستم عامل، شرط لازمي براي هوشمندي يك تلويزيون محسوب مي ‌شود، لازم به ذكر است كه شرط كافي براي هوشمندي تلويزيون، قابليت اتصال به اينترنت پرسرعت است كه البته در تلويزيون تي سي ال، اين شرط به درستي رعايت شده است. با استفاده از قابليت اتصال آسان، مي‌ توانيد به راحتي به اينترنت پرسرعت خود متصل شويد و تنها با يك كنترل مخصوص، به جستجوي محتواي مورد نظرتان (فيلم، عكس، موسيقي و…) بپردازيد.

تلويزيون سوني

تلويزيون‌ هاي LED و K4 سوني در سايزهاي 49، 55، 65، 75 و 85 توليد شده و دستگاه‌ هاي مختلفي از انواع مدل‌ ها و سري‌ ها در اين ابعاد توليد مي‌شوند، همچنين تلويزيون‌ هاي  OLED  سوني در ابعاد 55، 65 و 77 اينچ و همچنين مدل‌ هاي مختلف توليد مي‌شوند كه قيمت تلويزيون سوني با توجه به هر مدل متفاوت مي باشد و همچنين تلويزيون ‌هاي Full HD فقط در سايز 50 اينچ توليد و در دسترس هستند.

كيفيت تصوير HD تلويزيون سوني

HD كوتاه شده عبارت  (High Definition) است و به معناي يك استاندارد ويدئويي با كيفيت بالا براي جايگزيني با قالب‌هاي قديمي ويدئو است. سيگنال‌ هاي HD به صورت ديجيتال بوده و مي ‌تواند از بروز تداخل آنالوگ ناشي از جريان‌ هاي الكتريكي و ميدان‌ هاي مغناطيسي را برطرف سازد. همچنين HD داراي نسبت ابعاد وسيع ‌تري نسبت به فناوري ‌هاي نسل قبلي خود است كه مي‌ تواند تصاوير را به صورت واقعي ‌تري نمايش دهد.

كيفيت تصوير Full HD تلويزيون سوني

Full HD نام كيفيت تصويري است كه جزء يكي از رايج ‌ترين وضوح تصاوير در انواع تلويزيون ‌ها بوده و از كيفيت تصوير HD بهتر و پيشرفته ‌تر است. بيشتر فيلم ‌ها و سريال‌ هاي مربوط به سرويس‌ هاي پخش زنده با كيفيت Full HD در دسترس هستند و پخش كننده Blu-ray اصلي نيز تصاوير را با اين وضوح نمايش مي‌ دهد. اين كيفيت تصوير، با تمام پيشرفت‌ ها و رزولوشن 1920 در 1080 پيكسل كه نسبت به تصاوير HD بسيار بهتر و زنده ‌تر است و نسبت به كيفيت تصوير 4K ضعيف‌ تر است.

شهر لوازم خانگي انتخاب سنتر كليه محصولات لوازم خانگي را با قيمت مناسب ارائه مي دهد. لازم به ذكر است كه شما با خريد از شهر لوازم خانگي انتخاب سنتر، علاوه بر بهره مندي از تخفيفات نقدي جشنواره انتخاب سنتر، از هديه اولين خريد آنلاين نيز بهره مند مي شويد. اطمينان از كيفيت كالا يكي از موارد مهمي است كه در خريد لوازم خانگي مورد توجه كاربران است و فروشگاه اينترنتي انتخاب سنتر با دارا بودن مجوزهاي قانوني اين اطمينان را به شما عزيزان مي دهد كه تمامي كالاهاي موجود در اين فروشگاه از مبادي رسمي و قانوني تامين شده اند و داراي كيفيت و ضمانت نامه مي باشند.





:: برچسب‌ها: انتخاب سنتر , شهر لوازم خانگی , تلویزیون , تلویزیون تی سی ال , تلویزیون سونی , قیمت تلویزیون , خرید تلویزیون , ,
:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: