آشنایی با سرخ کن های بدون روغن (هواپز)
نوشته شده توسط : فرناز تقی زاده

در لیمو بلاگ مي توانيد محصولات بيشتري در خصوص لوازم خانگي بخوانيد. سرخ كن ها دسته اي از لوازم برقي آشپزخانه هستند كه كاربرد زيادي در آشپزخانه داشته و به طور مداوم از آن استفاده مي شود. طرز كار اين سرخ كن ها برگرفته از فرهاي كانوكشن بوده است. بدين معني كه در اين مدل ها از جريان هم رفتي براي انتقال گرما به مواد غذايي استفاده شده است. با وجود المنت هاي پر قدرت، هواي داخلي بسيار داغ شده و سرخ شدن در زمان كمتري به وقوع مي پيوندد. به عبارت ديگر به جاي روغن، در هواي داغ برشته مي شوند. گرفتن نام هوا پز به سبب اين ويژگي آن ها اطلاق شده است. حتي بعضي مدل هاي پيشرفته را با قابليت برخورداري از فن نيز ساخته اند كه باعث توزيع يكنواخت و بهتر حرارت مي شود.

 سرخ كن هاي بدون روغن بر خلاف نمونه هاي معمولي، غذا را در روغن زياد سرخ نمي كنند و اين در صورتي است كه پايان كاري تقريبا به همان كيفيت براي شما فراهم مي كنند. در هر دو مدل سرخ كن، آب سطحي مواد غذايي گرفته شده و در نتيجه واكنش ميلارد اتفاق مي افتد. بدين صورت كه در اين واكنش، سطح خارجي مواد غذايي به دليل تجزيه پروتئين ها و قند ها، ترد و برشته شده در حالي كه هم چنان بافت نرم و لذيذي دارند. سبد اين سرخ كن ها نيز مانند مدل هاي عادي داراي سوراخ هاي ريز و درشتي است كه نه براي روغن بلكه براي عبور جريان و رفت و آمد هواي داغ قرار داده شده اند. اين سرخ كن ها نه تنها سرعت آشپزي را بسيار بالا مي برند بلكه شستشوي راحت تري نيز دارند. اين در صورتي است كه در سرخ كن هاي معمولي، قطره هاي روغن به اطراف و بدنه دستگاه پاشيده مي شود و تميز كردن آن ها نيازمند زمان و انرژي زيادي است. در حالي كه بدنه سرخ كن هاي بدون روغن در حين استفاده هم چنان خنك است و لازم نيست منتظر بمانيد تا سرد شوند.

شهر لوازم خانگي انتخاب سنتر كليه محصولات لوازم خانگي از جمله سرخ كن را با قيمت مناسب ارائه مي دهد. لازم به ذكر است كه شما با خريد از فروشگاه اينترنتي انتخاب سنتر، علاوه بر بهره مندي از تخفيفات نقدي جشنواره انتخاب سنتر، از هديه اولين خريد آنلاين نيز بهره مند مي شويد.





:: برچسب‌ها: انتخاب سنتر , شهر لوازم خانگی , سرخ کن , سرخکن , خرید انلاین لوازم خانگی , خرید آنلاین لوازم خانگی , هواپز , ,
:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: